مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 11:172022-04-20اجتماعي

طنین صدای پای کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان اصفهان


مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: ایل قشقایی از استان های بوشهر، فارس، کهکیلویه و ایل بختیاری از خوزستان حرکت خود را به سمت مناطق ییلاقی استان اصفهان آغاز کرده اند.

- مختار اسفندیاری، مدیرکل امور عشایر استان اصفهان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه عشایر از مناطق گرمسیری و یا مناطق قشلاقی حرکت خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: ایل قشقایی از استان های بوشهر، فارس، کهکیلویه و ایل بختیاری از خوزستان حرکت خود را به سمت مناطق ییلاقی استان اصفهان آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه این عشایر حدود 11 هزار خانوار و 60 هزار نفر هستند، افزود: بر اساس تقویم کوچ عشایر بختیاری باید 30 اردیبهشت وارد مناطق غرب استان شهرستان های فریدون شهر و چادگان و داران و دامنه شوند و عشایر جنوب باید 25 اردیبهشت وارد استان شوند، اما به دلیل کاهش بارندگی در اسفند و فروردین ماه و افزایش دمای هوا و نامطلوب بودن وضعیت علوفه برای جامعه عشایری، ممکن است چند روزی کوچ زودتر انجام شود.

  اسفندیاری با اشاره به اینکه بعضی از عشایر به دلیل مشکلاتی کوچ را زودتر آغاز کرده اند اما عمده عشایر نیستند، گفت: عشایر با یک میلیون دام مولد و 700 هزار بره و بزغاله وارد مناطق عشایری استان اصفهان می شوند، آن ها مولدترین قشر کشور هستند که نقش به سزایی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طنین صدای پای کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان اصفهان

طنین صدای پای کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان اصفهان