مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 07:272022-04-20پزشكي

جایگزین مولتی ویتامین ها را بشناسیم


شاید مصرف مولتی ویتامین ها در برخی موارد ضروری باشد اما راه دستیابی به مواد مغذی از طریق مصرف مداوم آن ها نیست و بهتر است سفره غذایی خود را با انواع میوه و سبزیجات رنگارنگ کنید.

- یک متخصص تغذیه گفت: رنگ های مختلف میوه ها و سبزیجات نشانه وجود مواد مغذی و شیمیایی در آن هاست که برای سلامتی انسان اثرات متفاوت ومختلفی دارد و گاهاً می تواند جایگزین خوبی برای مولتی ویتامین ها باشد.

سمیرا مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این که مصرف میوه ها و سبزیجات منجر به جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، برخی سرطان ها و حفظ وزن در محدوده سالم می شود، ثابت شده اما چنین ادعایی هنوز در مورد مکمل های غذایی یا همان مولتی ویتامین ها ثابت نشده است.

وی ادامه داد: محققان و متخصصان تغذیه بر این نکته توافق دارند که شاید مصرف مولتی ویتامین ها در برخی موارد ضروری باشد اما راه دستیابی به مواد مغذی از طریق مصرف مداوم آن ها نیست و بهتر است سفره غذایی خود را با انواع میوه و سبزیجات رنگارنگ کنید.

مرادی با اشاره به این که سیب ها سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند و اینطور ثابت شده که مصرف روزانه سیب، نیاز شما به داروهای تجویزی را کاهش می دهد، افزود: سیب دارای فیبر زیاد است؛ بخصوص فیبر محلول که می تواند قند و کلسترول خون ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزین مولتی ویتامین ها را بشناسیم

جایگزین مولتی ویتامین ها را بشناسیم