مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 14:322022-04-19اقتصادي

قالیباف: روند فعلی مالیات گیری مناسب نیست


درآمد مالیاتی دولت افزایش داشت و امسال به 113 درصد رسید اما همچنان حدود 60 درصد فرار مالیاتی داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، محمدباقر قالیباف در نشست با خیرین و مدیران موسسه های خیریه گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا در همه کشورهای دنیا درآمدهای مالیاتی دولت ها کاهش پیدا کرد، اما درآمد مالیاتی ما افزایش داشت.

به گفته رییس مجلس، آمار 60 درصدی فرار مالیاتی نشان داده که روند فعلی مالیات گیری مناسب نیست و به عبارتی در بخش مالیاتی حکمرانی مناسبی در ایران وجود ندارد.

پیش از این امیدعلی پارسا رییس سابق سازمان امور مالیاتی گفته بود میزان فرار مالیاتی موجود در کشور 100 هزار میلیارد تومان است که 50 درصد فرارمالیاتی و مابقی ناشی از اجتناب مالیاتی است.

گفتنی است، بنابر آمار سازمان امور مالیاتی سازمان امور مالیاتی از 1007 فعال اقتصادی شناسایی شده که دارای تراکنش بانکی بالا، حدود 400 نفر دارای پرونده مالیاتی بوده و حدود 600 نفر دیگر فاقد پرونده مالیاتی هستند.

تاکنون آمار دقیقی از فراریان مالیاتی موجود نیست اما در آمار فوق افرادی هستند که در یک سال بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان گردش حساب بانکی داشته اند.

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در این باره گفت: سال گذشته 301 هزار میلیارد تومان از محل وصول مالیات، واریز نقدی به خزانه صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قالیباف: روند فعلی مالیات گیری مناسب نیست

قالیباف: روند فعلی مالیات گیری مناسب نیست