مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 13:172022-04-19سياسي

تشکیل کارگروه های استانی و شهرستانی پیگیری صلح در پرونده های قتل


رییس کل دادگستری کردستان از تشکیل کارگروه های استانی و شهرستانی پیگیری صلح در پرونده های قتل خبر داد و گفت: اخذ رضایت توسط صلح یاران باید با آموزه های دینی و اسلامی انطباق داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید حسین حسینی روز سه شنبه در جلسه کارگروه استانی پیگیری صلح در پرونده های قتل استان بر لزوم رعایت آموزه های دینی در اخذ رضایت پرونده های قتل در استان تأکید کرد و گفت: صلح یاران استان باید با استفاده از راهکارهای مختلف در این زمینه عمل کنند.

وی افزود: شیوه نامه جدید اخذ رضایت در پرونده های قتل توسط معاونت توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ساماندهی شده و تمامی مراحل اخذ رضایت در این پرونده ها باید با نظارت کارگروه استانی پیگیری صلح انجام پذیرد.

رییس کل دادگستری استان کردستان جرم قتل عمد را چند قسم عنوان کرد و افزود: باید میان قتل های عمد همراه با قصد قتل و قتل های عمد اتفاقی و بدون قصد قبلی تفاوت قائل شد چنانچه بعضی از قتل های با قصد قبلی نیز با توجه به نحوه ارتکاب قتل صِبغَه جنایت به خود می گیرد.

حجت الاسلام حسینی خطاب به صلح یاران بر لزوم اتخاذ راهکارهای مختلف و متفاوت برای اخذ رضایت تأکید کرد و گفت: ضروری است در مرحله نخست تمامی پرونده های منجر به حکم قطعی قصاص نفس در محاکم استان کردستان، استخراج و در کارگروه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کارگروه های استانی و شهرستانی پیگیری صلح در پرونده های قتل

تشکیل کارگروه های استانی و شهرستانی پیگیری صلح در پرونده های قتل