مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:522022-04-19اقتصادي

خسارت 1700 میلیارد تومانی سرمازدگی به پسته زرند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، نماینده مردم زرند و کوهبنان جهت پیگیری خسارت سرمازدگی باغات پسته شهرستان های زرند و کوهبنان با ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی دیدار و خواستار اقدامات فوری در راستای جبران خسارات کشاورزان این دو شهرستان شد.

عفت شریعتی کوهبنانی با تاکید بر ارائه راهکار جهت جبران خسارت کشاورزان، گفت: خسارت سنگینی به محصول پسته دو شهرستان زرند وارد شده است که در اثر این خسارت زندگی های زیادی تحث تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در شهرستان زرند 37 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته وجود دارد که برآورد اولیه حاکی از خسارت حدود 1700 میلیارد تومانی به باغات پسته این شهرستان است که این خسارت در سطح استان به 13 هزار میلیارد تومان هم می رسد و در برخی از مناطق باغات زرند تا 100 درصد محصول از بین رفته و 37 هزار هکتار زمین پسته دچار خسارت شده و اقتصاد شهرستان دچار صدمه جدی شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با بیان این که هر سال در این فصل شاهد سرمازدگی و خسارت ناشی از آن هستیم، اظهار داشت: برای جلوگیری از تکرار این موضوع باید کار کارشناسی انجام و پیگیری شود تا سال آینده از بروز این خسارت جلوگیری شود.

 شریعتی کوهبنانی با اشاره به اینکه ضرورت دارد جهاد کشاورزی برای کشاورزانی که طی چندسال اخیر و امسال هم خسارت دیده اند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 1700 میلیارد تومانی سرمازدگی به پسته زرند

خسارت 1700 میلیارد تومانی سرمازدگی به پسته زرند