مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:272022-04-19اقتصادي

ایجاد بازارچه های صنایع دستی سد راه دلالان/ هنرمندان اصفهانی چشم انتظار حمایت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، به گفته بسیاری از کارشناسان یک سوم صنایع دستی دنیا متعلق به اصفهان است، این در حالی است که عرضه کنندگان صنایع دستی اصفهان یکی یکی بسته شده و رو به تعطیلی می روند.

هنرمندان صنایع دستی توان تحمل مشکلات بیمه را ندارند و عدم صادرات محصولاتشان و کرونا در دو سال اخیر نمک به زخمشان می پاشد، شاید اگر توجه ویژه ای به این امر می شد، امروز هنرمندان صنایع دستی وضعیت بهتری داشتند.

  در این خصوص علیرضا ایزدی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره با اینکه دو نوع بیمه عشایری-روستایی و تأمین اجتماعی داریم، اظهار کرد: اغلب مشکل هنرمندان بیمه تأمین اجتماعی است؛ در طول این سال ها به دلیل عدم تأمین اعتبار، محقق نشد و سهم اندکی را به این موضوع اختصاص دادند، دولت باید اعتباری را برای این کار می گذاشت که همه ساله بتوانیم در گستره کشوری بیمه کنیم.

زندگی هنرمندان صنایع دستی وابسته به حضور گردشگران وی با بیان اینکه دولت در سال 1401 این مسأله را در دستورکار گذاشته ابراز امیدواری کرد که با تأمین اعتبار، این بار از دوش هنرمندان برداشته شود و گفت: زندگی بسیاری از هنرمندان صنایع دستی به رفت و آمد گردشگران بستگی دارد و دوران کرونا برای آن ها بد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد بازارچه های صنایع دستی سد راه دلالان/ هنرمندان اصفهانی چشم انتظار حمایت

ایجاد بازارچه های صنایع دستی سد راه دلالان/ هنرمندان اصفهانی چشم انتظار حمایت