مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:122022-04-19اقتصادي

ایجاد بازارچه های صنایع دستی سد راه دلالان/ هنرمندان چشم انتظار حمایت


مشکلات بیمه هنرمندان صنایع دستی، علاوه بر مشکلات معیشتی باعث کم رونق شدن صنایع دستی در شهر فرهنگ و تمدن می شود؛ ایجاد بازارچه های صنایع دستی یکی از راهکارها برای ارائه مستقیم محصولات توسط هنرمندان است تا از ورود دلال به این بازار جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، به گفته بسیاری از کارشناسان یک سوم صنایع دستی دنیا متعلق به اصفهان است، این درحالی است که عرضه کنندگان صنایع دستی اصفهان یکی یکی بسته شده و رو به تعطیلی می روند.

هنرمندان صنایع دستی توان تحمل مشکلات بیمه را ندارند و عدم صادرات محصولاتشان و کرونا در دو سال اخیر نمک به زخمشان می پاشد، شاید اگر توجه ویژه ای به این امر می شد، امروز هنرمندان صنایع دستی وضعیت بهتری داشتند.

  در این خصوص علیرضا ایزدی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره با اینکه دو نوع بیمه عشایری-روستایی و تامین اجتماعی داریم، اظهار کرد: اغلب مشکل هنرمندان بیمه تامین اجتماعی است؛ در طول این سال ها به دلیل عدم تامین اعتبار، محقق نشد و سهم اندکی را به این موضوع اختصاص دادند، دولت باید اعتباری را برای این کار می گذاشت که همه ساله بتوانیم در گستره کشوری بیمه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد بازارچه های صنایع دستی سد راه دلالان/ هنرمندان چشم انتظار حمایت

ایجاد بازارچه های صنایع دستی سد راه دلالان/ هنرمندان چشم انتظار حمایت