مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:122022-04-19اقتصادي

استان مرکزی رتبه دوم جمعیت سالمند را در کشور دارد


استان مرکزی با دارا بودن 8/10 درصد جمعیت سالمند رتبه دوم کشور بعد از استان گیلان را داراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک محمد زیدوند ظهر امروز در دیدار با سالمندان اظهار کرد: استان مرکزی با دارا بودن 8/10 درصد جمعیت سالمند رتبه دوم کشور بعد از استان گیلان را داراست.

وی افزود: طبق آمار های موجود 10 درصد جمعیت کشور یعنی بیش از 9 میلیون نفر را سالمندان تشکیل می دهند و شهرستان تفرش و آشتیان با 19 درصد پیرترین و ساوه با 5/7 درصد جوان ترین شهرستان استان است.

سرپرست بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: بهزیستی استان تعداد 17 هزار و 273 نفر سالمند و خانوار تحت پوشش خود دارد و تعداد مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان مرکزی 7 مرکز میباشد و تعداد 226 نفر سالمند در مراکز نگهداری میشود که از این 7 مرکز 4 مرکز دراراک، 1 مرکز دردلیجان، 1 مرکز درتفرش، یک مرکز درآشتیان میباشد.

زیدوند ادامه داد: همچنین یک مرکز روزانه سالمندان با ظرفیت 50 نفر دراراک به منظورخدمات رسانی به سالمندان از ساعت 8 الی 14 درحال ارائه خدمات می باشد که خدمات آموزشی توانبخشی وهنری دراین مرکز ارائه میشود.

وی اضافه کرد: درحال حاضر یک مرکز ویزیت رایگان درمنزل و مراقبت در منزل درحال ارائه به سالمندان تخت گرا و ضایعه نخاعی وکسانی که دچار سکته مغزی  شده اند درحال خدمات دهی میباشد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان مرکزی رتبه دوم جمعیت سالمند را در کشور دارد

استان مرکزی رتبه دوم جمعیت سالمند را در کشور دارد