مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 10:572022-04-19پزشكي

همکاری ترکمنستان و سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با بیماری های عفونی


ترکمنستان و سازمان بهداشت جهانی در مورد توسعه و اجرای برنامه های آموزشی در راستای مبارزه با بیماری های عفونی تبادل نظر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، وزارت درمان و بهداشت و صنعت پزشکی ترکمنستان و دفتر سازمان بهداشت جهانی میزگردی به منظور تدوین برنامه های درسی در زمینه بیماری های عفونی و کروناویروس (SARS-CoV-2) برگزار کردند.

در این مراسم نمایندگان موسسات پزشکی، متخصصان بهداشتی و اپیدمیولوژی دولتی که در هماهنگی و کنترل کووید-19 نقش دارند و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه دولتی ترکمنستان به نام مراد گاریف حضور داشتند.

این نشست به معرفی توصیه های به روز شده سازمان جهانی بهداشت در زمینه پیشگیری، تشخیص، درمان بیماری های عفونی رایج و کووید-19 و ایمن سازی جمعیت ترکمنستان در برابر ویروس در مقاطع مختلف بحث و تبادل نظر شد.

پیش بینی می شود که این موضوع به عنوان رشته درسی در تحصیلات تکمیلی دانشگاهی در نظر گرفته شود و از سال تحصیلی جدید اجرا شود.

  این نشست به عنوان بخشی از پروژه مقابله با کووید-19 در ترکمنستان برگزار شد که اجرای آن توسط بانک جهانی و با هماهنگی سازمان ملل تامین می شود.

انتهای پیام/ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ترکمنستان و سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با بیماری های عفونی

همکاری ترکمنستان و سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با بیماری های عفونی