مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 08:172022-04-19اقتصادي

تالاب میانکاله در انتظار احیا / وقتی فاضلاب به جای آب شیرین وارد تالاب می شود!


رییس ذخیره گاه زیست کره میانکاله با بیان اینکه تالاب میانکاله وابسته به آب شیرین و برای حیات آن بسیار ضروری است، گفت: حق آبه آب شیرین از بالادست به وسیله کشاورزان و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و این مقدار آبی که وارد تالاب می شود فاضلاب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، وقتی حرف از میانکاله یا همان بهشت پرندگان معروف سخن به میان می آید زبان قاصر از چه موضوعی شروع کند، از آتش سوزی های مکرر، بحث تنش آبی، بحث بوتولیسم و به تازگی هم پتروشیمی که حرف و حدیث زیادی به دنبال داشته است.

بحث پسروی میانکاله و همچنین بحث تلفات پرندگان که دلیل آن بوتولیسم اعلام شد جز مسائلی بوده که در اولویت قرار گرفته و کماکان باید پیگیری این مهم در دستور کار قرار گیرد.

90 درصد آب تالاب میانکاله باید از طریق دریا و بقیه از آب شیرینی که با آن تلفیق می شود، تامین شود.

در همین راستا ازسوی شرکت آب منطقه ای مازندران اعلام شد، وزارت نیرو، ادارات جهاد کشاورزی و محیط زیست مازندران به طرح مشخصی رسیدند که براساس آن 90 رصد آب تالاب از دریا و از طریق ایستگاه پمپاژ یا کانال سراسری تامین می شود و همچنین با احداث کانال سراسری انتقال آب از غرب استان هم آب شرب این حوضه آبریز تامین و هم حدود 20 تا 30 میلیون متر مکعب آب شیرین وارد تالاب و با آب دریا تلفیق می شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب میانکاله در انتظار احیا / وقتی فاضلاب به جای آب شیرین وارد تالاب می شود!

تالاب میانکاله در انتظار احیا / وقتی فاضلاب به جای آب شیرین وارد تالاب می شود!