مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 07:522022-04-19اجتماعي

مدرسه محوری مهمترین اصل دررتبه بندی فرهنگیان/دانش آموزان باید نقاد باشند


مدیرکل آموزش و پرورش یزد، طرح رتبه بندی فرهنگیان را گامی موثر در راستای تکریم مقام معلم دانست و گفت: این مهم با اصل مدرسه محوری تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.

- محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس از این استان، با بیان این که برای توسعه نظام آموزشی به تغییر نگاه نیاز داریم، اظهار کرد: مفهوم تربیت باید از ایجاد عادت جدا شود.

وی توانمندسازی به همراه تفکر منطقی را از جمله ابعاد تربیت و آموزش صحیح و کاربردی دانست و افزود: دادن معیار و تعریف شاخص از دیگر ابعاد تربیتی است که باید در تغییر نگاه نظام آموزشی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد دوری از اجبار و ایجاد خود انگیختگی را الزامی موثر برای پایداری نظام آموزشی و تربیتی کارآمد عنوان کرد و گفت: باید توجه داشتیم که قدرت نقد از جمله ظرفیت های شخصی و فردی برای دانش آموزان کارآمد در هر جامعه محسوب می شود و باید این مهم از مدرسه و در مدرسه مد نظر معلمان قرار گیرد.

رحیمی نژاد در ادامه با تأکید بر حضوری بودن مدارس، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس به همه مردم و اقشار جامعه این موضوع که هیچ محلی و هیچ کسی نمی تواند جای مدرسه و معلم را برای آموزش بگیرد نشان داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرسه محوری مهمترین اصل دررتبه بندی فرهنگیان/دانش آموزان باید نقاد باشند

مدرسه محوری مهمترین اصل دررتبه بندی فرهنگیان/دانش آموزان باید نقاد باشند