مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 07:422022-04-19اقتصادي

صدور پروانه حفر چاه برای کارکنان شرکت آب منطقه ای کردستان قانونی است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در پاسخ به انتقاد دبیر اجرایی نظام صنفی کردستان، صدور مجوز حفر چاه برای کارکنان شرکت آب منطقه ای را موضوعی قانونی اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، استان کردستان دارای 18 محدوده مطالعاتی شامل 9 محدوده اصلی و 9 محدوده مشترک و متوسط بارندگی سالانه 455 میلی متر است.

این استان دارای  9 دشت است که 5دشت آن در نیمه شرقی، 2 دشت در غرب و 2 دشت دیگر در جنوب استان واقع شده است، دشت های قروه و دهگلان و چاردولی در شرق استان، جزو دشت های ممنوعه کردستان به شمار می.

آیند.

  اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شامل انسداد چاه های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند و حجمی، اجرای پروژه تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب از اقداماتی است که در راستای صیانت از منابع آب استان انجام گرفته است.

کشاورزی یکی از اصلی ترین محورهای توسعه در کردستان است و اقتصاد کشاورزی با توجه به ماهیتی که دارد وابسته به آب است.

بر اساس اصل 45 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آبهای دریاها و آبهای جاری در رودها و انهار طبیعی و دره ها و هر مسیر طبیعی دیگر اعم از سطحی و زیرزمینی و سیلا ب ها و فاضلاب ها و زه آب ها و دریاچه ها و مرداب ها و برکه های طبیعی و چشمه سارها و آب های معدنی و منابع آبهای زیرزمینی از مشترکات بوده و در اختیار حکومت اسلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور پروانه حفر چاه برای کارکنان شرکت آب منطقه ای کردستان قانونی است

صدور پروانه حفر چاه برای کارکنان شرکت آب منطقه ای کردستان قانونی است