مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 07:072022-04-19پزشكي

دلیل آرتروز زودرس چیست


برای پیشگیری از مواجهه با پیامدهای بعدی، افزایش بیماری هایی که در سیستم اسکلتی عضلانی ایجاد می شود و در واقع آسیب عضلات، مفاصل و استخوان ها را به دنبال دارد باید جدی تلقی شود.

- متخصص ارتوپدی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه تعریفی از حالت طبیعی ستون فقرات به بیان دلایل بروز آرتروز زودرس و راههای پیشگیری از آن پرداخت.

دکتر سید محمد طحامی به ایسنا گفت: ستون مهره ها به عنوان یک ساختار اصلی، شکل ظاهری بدن را حفظ می کند و هرگونه تغییر که آن را از حالت طبیعی خارج کند، ناهنجاری ستون مهره ای گفته می شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفتن در یک وضعیت یکنواخت به صورت نشسته و یا ایستاده و به صورت طولانی مدت را در تخریب مفاصل و بروز آرتروز زودرس تاثیرگذار دانست.

او افزود: برای پیشگیری از مواجهه با پیامدهای بعدی، افزایش بیماری هایی که در سیستم اسکلتی عضلانی ایجاد می شود و در واقع آسیب عضلات، مفاصل و استخوان ها را به دنبال دارد باید جدی تلقی شود.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای پیشگیری از ایجاد اینگونه نابهنجاری ها نباید در یک وضعیت ثابت به صورت ایستاده یا نشسته در مدت زمان طولانی قرار بگیریم، حتی اگر در وضعیتی صحیح باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل آرتروز زودرس چیست

دلیل آرتروز زودرس چیست