مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 02:022022-04-18سياسي

نغمه مستشارنظامی از دعوت رهبری به سرودن شعر درباره حضرت حمزه(ع) استقبال کرد


نغمه مستشار نظامی بانوی شاعر کشورمان در رثای حضرت حمزه سیدالشهداء ترکیب بندی به نام «حمزه نامه» سرود و آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بهمن ماه سال گذشته اولین همایش بین المللی حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در 6 محور زیست نامه و زندگینامه، تاریخ زندگی از تولد تا مسلمانی، مسلمانی تا هجرت و هجرت تا شهادت، حضرت حمزه در هنر و حمزه در منابع تاریخی، رجالی و حدیثی به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو برگزار شد.

 رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران این همایش بر پرداخت هنری به زندگی صحابه مهم پیامبر(ص) تأکید فرمودند و این شد که نغمه مستشار نظامی، بانوی شاعر کشورمان دعوت رهبری را لبیک گفته و در رثای حضرت حمزه سیدالشهداء ترکیب بندی به نام حمزه نامه سرود و آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

مستشار نظامی دو بند از این ترکیب بند را در نشست شعرخوانی دیدار ماه  همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) که در حوزه هنری برگزار شد، خواند.

حمزه نامه بند اول فتح نزدیک است وقتی مرد میدان حمزه باشد خصم خاموش است وقتی شیر غران حمزه باشد شهر تاریک است وقتی نیست یار هم زبانی خانه روشن می شود وقتی که مهمان حمزه باشد بولهب لب بسته، پنهان می شود در خانه خود آن زمان که یار ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نغمه مستشارنظامی از دعوت رهبری به سرودن شعر درباره حضرت حمزه(ع) استقبال کرد

نغمه مستشارنظامی از دعوت رهبری به سرودن شعر درباره حضرت حمزه(ع) استقبال کرد