مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 16:522022-04-18سياسي

برنامه مدیریت جامع تالاب نئور تدوین شود


فرماندار اردبیل بر ضرورت ارائه راهکارهای زیست بومی علمی و تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب نئور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سید محمد اعتماد بعدازظهر امروز در کارگروه طرح مدیریت جامع تالاب نئور اظهار کرد: یافتن ریشه مشکلات اولین قدم در حل آن مشکل است و انتظار داریم با راهکارهای زیست بومی، برنامه مدیریت جامع تالاب نئور ارائه شود.

فرماندار اردبیل افزود: این دریاچه دارای زیست بوم منحصر به فردی است که باید با همکاری دستگاه های متولی و ذی نفعان، برای احیای علمی دریاچه تلاش شود.

تالاب نئور همچنان در شرایط اکولوژیکی نامناسبی قرار دارد حسن قاسم پور، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: علی رغم اقدامات انجام شده برای مدیریت تالاب نئور، این تالاب همچنان در شرایط اکولوژیکی نامناسبی قرار دارد.

وی افزود: تالاب نئور بزرگترین دریاچه آب شیرین طبیعی استان اردبیل است که چرای بی رویه در حریم تالاب، فرسایش خاک و وجود گونه مهاجم کاراس بخشی از مشکلات این دریاچه می باشد که باعث افزایش بار آلی دریاچه، افت کیفی آب و رشد گیاهان آبزی و گونه های مهاجم شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با احیاء تالاب، گونه مهاجم ماهی کاراس کنترل شده و گونه شاخص میگوی گاماروس احیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه مدیریت جامع تالاب نئور تدوین شود

برنامه مدیریت جامع تالاب نئور تدوین شود