مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 14:472022-04-18پزشكي

درصد ناچیزی از بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو منجر می شوند


متأسفانه تعداد بیماران مرگ مغزی در استان زیاد است اما تعداد کمی به پیوند اعضا منجر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک سید محمد جمالیان ظهر امروز در جلسه انجمن اهدای عضو ایرانیان اظهار کرد: متأسفانه تعداد بیماران مرگ مغزی در استان زیاد است اما تعداد کمی به پیوند اعضا منجر می شود.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری اتفاقات خوبی در اهدا عضو افتاده که نشان می دهد در سال های گذشته نیز ضمن ابراز تأسف از زیاد بودن حوادث و اتفاقات منجر به مرگ مغزی در استان، به عمل پیوند و اهداء عضو منجر نمی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: جلب رضایت از خانواده داغدیده در چنین شرایطی بسیار سخت است و همین امر آمار اهدای را کم و کار جلب رضایت توسط همکارانمان را دشوار کرده است.

جمالیان گفت: فعالیت های خوبی در این زمینه رخ داده اما باید قبول کرد افزایش تعداد اعمال پیوند اعضا و اهدای عضو، از عهده یک نفر یا یک تیم چندنفره برنمی آید و باید همه مسئولین حتی در شهرستان ها شامل فرمانداران، شورای شهر و غیره دست به دست هم دهند و با انجام کار گروهی، تعداد بیشتری از هم استانی و هموطنان را نجات دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: با توجه به استقرار استان در مرکز کشور، انتظار از 25 اهدا عضو در سال از استان می رود که متأسفانه نبود زیرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درصد ناچیزی از بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو منجر می شوند

درصد ناچیزی از بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو منجر می شوند