مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 12:422022-04-18پزشكي

اجرای دومین پیمایش ملی سلامت روان در همدان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اجرای دومین پیمایش ملی سلامت روان در همدان خبر داد.

- فاطمه ترکمان اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در نظام های سلامت برای سیاستگذاران و تصمیم سازان این حوزه، وجود اطلاعات معتبر و دقیق از جمله مهمترین اولویت ها به شمار می رود و با توجه به اهمیت سلامت روان در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های  بخش سلامت و ضرورت تخصیص بهینه منابع، وجود اطلاعات کافی حول محور خدمات سلامت روان و موضوعات جنبی آن از اهمیت شایانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آخرین پیمایش ملی سلامت روان  در سال 90 انجام شد، گفت: براساس آن آمار شیوع اختلالات روان پزشکی در کشور در بین گروه سنی 15 تا 64 سال، 23.

6 درصد مشخص شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اکنون با توجه به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی بهینه در حوزه سلامت روان و با تغییر جمعیتی و همچنین دیگر تغییرات رخ داده به ویژه آسیب های روانی ناشی از همه گیری کووید 19، دومین پیمایش ملی سلامت روان همزمان با کشور طی ماه های خرداد و تیرماه در همدان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این مطالعه در پی آن است تا اطلاعات دقیقی از نیازهای عموم مردم از خدمات سلامت روان و امکانات موجود و در دسترس مردم برای دریافت این خدمات فراهم کند تا در طرح ریزی برنامه ها به کار گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای دومین پیمایش ملی سلامت روان در همدان

اجرای دومین پیمایش ملی سلامت روان در همدان