مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-18اقتصادي

احتمال افزایش 5 درصدی مصرف برق


مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از مسئولان شرکت های تابعه این صنعت در فارس خواست خود را برای افزایش حدود 5 درصدی مصرف در تابستان امسال، - آماده کنند.

یدالله حقیقی دوشنبه 29 فروردین در جلسه هماهنگی مدیریت مصرف برق فارس، بر لزوم اتخاذ راهکارهایی برای عبور مطمئن و پایدار از نقاظ اوج مصرف تابستانی برق تاکید و اضافه کرد: فارس و جنوب کشور باید برای افزایش حدود 5 درصدی مصرف برق تابستانی آمادگی داشته باشد.

حقیقی گفت: نیاز است تا تمامی تمهیدات لازم برای استفاده از تمام ظرفیت¬های منطقه بالاخص در حوزه مدیریت مصرف به کار گرفته شود تا در شرایط ناترازی میان تولید و مصرف قرار نگیریم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که حداکثر نیاز مصرف شبکه سراسری به بیش از 70 هزارمگاوات برسد، در حالیکه طبق گزارش ها وضعیت ذخیره منابع آبی نیروگاهای برق آبی به مدت مشابه سال قبل نیز نرسیده است افزود: به همین جهت راهبرد مدیریت مصرف یک راهکار موثر به منظور عبور از شرایط اوج مصرف تابستان جاری است.

حقیقی با اشاره به نیاز برقی کشور در سال های مختلف، گفت: در حالی که نیاز مصرف برق در سال 1398 به 60 هزار و 825 مگاوات رسیده بود، این میزان در سال 1399 با رشدی نزدیک به 5 درصد به 63 هزار و 854 مگاوات و در سال 1400 به 67 هزار و 12 مگاوات اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش 5 درصدی مصرف برق

احتمال افزایش 5 درصدی مصرف برق