مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-18دانش

طراحی سلول های خورشیدی فوتوولتاییک پروسکایتی پایه کربن با بازدهی 26 درصد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، رضا کشاورزی، عضو هیئت علمی شیمی معدنی دانشگاه اصفهان و از محققان این پروژه در این خصوص گفت: سلول های خورشیدی پروسکایتی، - محققان دانشگاه اصفهان با همکاری گروه های تحقیقاتی از آکادمی علوم چین و دانشگاه کالج لندن موفق به طراحی سلول های خورشیدی فوتوولتاییک پروسکایتی پایه کربن با بازدهی 26 درصد شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، رضا کشاورزی، عضو هیئت علمی شیمی معدنی دانشگاه اصفهان و از محققان این پروژه در این خصوص گفت: سلول های خورشیدی پروسکایتی، نسل جدیدی از سلول های خورشیدی هستند که به دلیل رشد سریع در افزایش بازدهی توجه زیادی را به خود جلب کرده اند؛ و ی افزود: بازده این سلول ها از 3.

8 درصد در سال 2009 به 25.

7 درصد در سال 2021 رسیده است که بسیار نزدیک به بازدهی سلول های خورشیدی تجاری سیلیکونی است.

کشاورزی مهمترین چالش آن ها را عدم پایداری طولانی مدت دانست و گفت: در این نوع از سلول ها در کنار مواد معدنی پروسکایتی، از یک لایه طلا و یک لایه انتقال دهنده حفره (بار مثبت) استفاده می شود که علاوه برافزایش هزینه ها نقش به سزایی در عدم پایداری سلول ها دارند.

عضو هیئت علمی شیمی معدنی دانشگاه اصفهان افزود: در این کار تحقیقاتی بین المللی، سلولی طراحی شده است که با جایگزین کردن کربن به جای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی سلول های خورشیدی فوتوولتاییک پروسکایتی پایه کربن با بازدهی 26 درصد

طراحی سلول های خورشیدی فوتوولتاییک پروسکایتی پایه کربن با بازدهی 26 درصد