مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-18بين الملل

تلاش آمریکا برای احیای اتحاد میان کردهای سوریه


یک رسانه عرب زبان از تحرکات جدید آمریکا برای متحد کردن کُردها در شمال شرق سوریه و ازسرگیری گفت وگوها میان آنها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه العربی الجدید در گزارشی اعلام کرد که آمریکا از اوایل ماه جاری میلادی تحرکات خود را برای احیای مذاکرات کردی - کردی، میان احزاب وابسته به اداره خودمختار از یک سو و احزاب وابسته به شورای ملی کرد مورد حمایت ترکیه، از سر گرفته است.

منابع مطلع در شمال شرق سوریه در این باره گفتند که متیو پرل ، نماینده وزارت خارجه آمریکا در شمال شرق سوریه درصدد است تا شورای ملی کرد و احزاب وابسته به اداره خودمختار را بر سر میز مذاکرات بنشاند تا با دستیابی به یک توافق آنها را با یکدیگر متحد کرده و با مشارکت دو طرف منطقه تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اداره شود.

فیصل یوسف ، عضو هیئت رییسه شورای ملی کردهای سوریه در این باره به العربی الجدید گفته است که روابط میان آمریکا و این شورا از اواخر سال 2020 تا کنون همچنان برقرار بوده و قطع نشده است و حل و فصل اختلافات میان شورای ملی کرد و احزاب وابسته به وحدت ملی کرد از موضوعات مطرح میان دو است.

وی در ادامه بر آمادگی شورای ملی کرد نشستن سر میز مذاکرات با دیگر احزاب کرد طبق ضمانت نامه امضا شده میان آمریکا و مظلوم عبدی (کوبانی)، فرمانده کل نیروهای سوریه دموک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا برای احیای اتحاد میان کردهای سوریه

تلاش آمریکا برای احیای اتحاد میان کردهای سوریه