مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 10:522022-04-18اقتصادي

315 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان لایروبی شدند


در سال گذشته 315 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه آبیاری و زهکشی مغان لایروبی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر احمدنژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، در سال گذشته 315 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان لایروبی شدند اظهار کرد: برای انجام این اقدام 38 میلیارد ریال هزینه شده و حجم عملیات بالغ بر 895 مترمکعب است.

وی لایروبی مداوم شبکه را ضروری دانست و افزود: بدلیل سپری شدن عمر مفید شبکه آبیاری، لایروبی مداوم این شبکه گسترده، همواره یکی از مهم ترین اولویت های حوزه بهره برداری و زهکشی شبکه مغان می باشد که همواره در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

مدیر امور منابع آب مغان با بیان اینکه لایروبی کانال ها و زهکش ها، تامین ظرفیت کانال ها و افزایش سرعت و کارایی را به دنبال دارد ادامه داد: با انجام این عملیات شاهد کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان خواهیم بود.

احمدنژاد، لایروبی کانال ها و زهکش ها را  یکی از عوامل مهم در پیشگیری از اختلال در بحث آب رسانی به زارعین تحت اشتراک شبکه دانست.

وی بیان کرد: به دلیل عوامل طبیعی و زیست محیطی و برخی عوامل غیر اصولی از جمله  رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال ها و زهکش ها، با کاهش راندمان و بهره برداری از شبکه آبیاری روبه رو می شوم که  لایرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

315 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان لایروبی شدند

315 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان لایروبی شدند