مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 10:422022-04-18بين الملل

راه اندازی رادیوی عربی برای یهودیان مراکش از سپتامبر


عضو شورای عالی آموزش و تحقیقات علمی مراکش فاش کرد که سپتامبر سال جاری میلادی یک رادیوی عرب زبان برای یهودیان این کشور راه اندازی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جاک کنافو، عضو شورای عالی آموزش و تحقیقات علمی مراکش در گفتگو با سایت i24NEWS فاش کرد که 22 سپتامبر سال جاری میلادی رادیو موزاییک ، به عنوان یک رادیوی ویژه عرب زبان برای یهودیان این کشور راه اندازی خواهد شد.

کنافو به عنوان مالک این پروژه و یکی از اعضای اتحادیه کل شرکت های مراکشی اظهار کرد: این رادیو به صورت تخصصی به مسایل اجتماعی و فرهنگی خواهد پرداخت و ابتدا در شهرهای کازابلانکا، رباط و مغرب پخش خواهد شد و در ادامه در دیگر شهرها همانند فاس و طنجه نیز پخش خواهد شد.

این مسؤول مراکشی در ادامه گفت: رادیو موزاییک ابتدا به عنوان یک رادیوی دیجیتال راه اندازی خواهد شد و در ادامه پس از دریافت مجوز از هیات عالی ارتباطات سمعی و بصری، برنامه های این شبکه رادیویی بر روی موج های FM پخش خواهد شد.

او افزود: رادیو موزاییک در درجه اول برای یهودیان مراکش که تعدادشان بیش از یک میلیون تن است و نیز ساکنان مناطق روستایی مراکش که مهد یهودیت در این کشور هستند، خواهد بود.

عضو شورای عالی آموزش و تحقیقات علمی مراکش در ادامه گفت: هدف از راه اندازی این رادیو به زبان های عربی مراکشی، عبری، آمازیغی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی رادیوی عربی برای یهودیان مراکش از سپتامبر

راه اندازی رادیوی عربی برای یهودیان مراکش از سپتامبر