مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 09:522022-04-18اقتصادي

مراتع چهارمحال و بختیاری رویشگاه 230 گونه گیاه دارویی است


اصغر احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از یک هزار و 200گونه گیاهی شناسایی شده در استان 230 گونه خواص دارویی دارند که از آخرین روز های زمستان تا آخرین روز های بهار قابلیت عرضه، برداشت و استفاده دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: هرساله اواخر زمستان و اوایل بهار گونه های گیاهی ارزشمندی مانند کلوس، شنگ، کارداریا، پرموسیر، اندشت، تره کوهی، بن سرخ، ترشک، ریواس، کنگر، پیاز موسیر، آویشن، انواع پونه های کوهی، مرزه بختیاری، مریم گلی و ده ها گیاه با ارزش دیگر در سبد مصرفی مردم قرار می گیرند.

احمدی با اشاره به اینکه موضوعی که موجب نگرانی از آینده گیاهان دارویی و ارزشمند موجود در چهارمحال و بختیاری می شود برداشت آن ها پیش از کامل شدن رشد طبیعی است، بیان داشت: این موضوع می تواند آن ها را با خطر انقراض رو به رو کند.

وی ادامه داد: به مصرف کنندگان و افرادی که کار برداشت، حمل و نقل و فروش این گیاهان را بر عهده دارند توصیه می شود اجازه دهند گیاه مراحل رشد فیزیولوژیک خود را طی کرده و سپس برای برداشت آن ها اقدام کنند چرا که با این کار بقای این گونه های ارزشمند تضمین می شود.

بوته کنی گیاهان تخلف است احمدی بیان داشت: جهت حفظ و جلوگیری از انقراض گیاهان دارویی برابر ماده 43 قانون حفاظت و بهره برداری،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراتع چهارمحال و بختیاری رویشگاه 230 گونه گیاه دارویی است

مراتع چهارمحال و بختیاری رویشگاه 230 گونه گیاه دارویی است