مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 09:222022-04-18پزشكي

خطرِ بروز دیابت پس از ابتلا به کرونا/ بهبودیافتگان، قند خون شان را بررسی کنند


گاهی این اتفاق به دلیل استرس ناشی از ابتلا به کرونا است و گاهی نیز به دنبال مصرف کورتون برای درمان انواع شدید کرونا ممکن است قندخون موقتا بالا برود.

- گاهی این اتفاق به دلیل استرس ناشی از ابتلا به کرونا است و گاهی نیز به دنبال مصرف کورتون برای درمان انواع شدید کرونا ممکن است قندخون موقتا بالا برود.

عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به نتایج یک مطالعه در دنیا مبنی بر خطر بروز دیابت پس از ابتلا به کرونا و بویژه فرم های شدید کرونا، گفت: به دنبال این مطالعه به افراد توصیه می شود برای پیگیری بروز یا عدم بروز دیابت، قندخون خود را بررسی کرده و شیوه زندگی خود را اصلاح کنند.

دکتر علیرضا استقامتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نتایج تحقیقات بین المللی در حوزه افزایش شیوع دیابت پس از پاندمی کرونا، گفت: هنوز در ایران مطالعات مشخصی در این زمینه انجام نشده است ولی تحقیق مدون دنیا در فاز حاد و فاز طولانی نشان داده است که در آن دسته از بیمارانی که در مرحله حاد کرونا بودند، شیوع دیابت بیشتر است و در مواردی حتی فرد بدون اینکه سابقه دیابت داشته باشد، این بیماری خود را نشان می دهد.

در برخی افراد به دنبال مراجعه به بیمارستان به دلیل کرونا مشخص شد میزان قند خون شان در بدو بستری بالا است و خیلی از این افراد نیز پیش تر سابقه دیابت نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرِ بروز دیابت پس از ابتلا به کرونا/ بهبودیافتگان، قند خون شان را بررسی کنند

خطرِ بروز دیابت پس از ابتلا به کرونا/ بهبودیافتگان، قند خون شان را بررسی کنند