مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 07:572022-04-18سياسي

عملکرد نیروی زمینی ارتش در دفاع مقدس


در تداوم نبرد و در مراحل ورود به خاک عراق جهت تنبیه متجاوز و ایجاد شرایط مناسب برای مذاکرات احتمالی سیاسی وتا پایان هشت سال دفاع مقدسT نیروی زمینی ارتش گسترده ترین حضور را از نظر زمانی و مکانی در دفاع مقدس داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به مناسبت روز ارتش سرهنگ ستاد قاسم اکبری مقدم پژوهشگر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی،نقش نیروزی زمینی ارتش را در دفاع مقدس به صورت خلاصه تبیین کرده است.

در این یادداشت آمده است: تاریخ سه هزار ساله ایران زمین از حوادث گوناگونی تشکیل شده است که قسمت اعظم این حوادث را نبرد های نظامی شکل می دهد.

یکی از طولانی ترین جنگ های این تاریخ پر فراز و نشیب، نبردی است که از آن به هشت سال دفاع مقدس یاد می شود هر چند به ظاهر، در یک طرف این نبرد کشور عراق قرار داشت ولی در حقیقت تمام توان کشورهای متخاصم با ایران در نوک پیکان حمله همسایه غربی ایران جمع شده بودند تا اثری از ایران اسلامی باقی نماند.

شهریور سال 1359 اوضاع نظامی ایران چندان مساعد نبود.

سپاه تازه تاسیس یافته با تمام توان موجودش سرگرم برقراری امنیت داخلی و همراه ارتش مشغول مبارزه با ضد انقلاب در استان های شمال غربی کشور بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد نیروی زمینی ارتش در دفاع مقدس

عملکرد نیروی زمینی ارتش در دفاع مقدس