مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 21:272022-04-17اقتصادي

بیش از 53هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت برگ خوار


مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 53 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه سفید برگ خوار بلوط شده اند.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 53 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه سفید برگ خوار بلوط شده اند.

غلامحسین حکمتیان اصل در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: حداقل 20 میلیارد تومان اعتبار جهت مبارزه بیولوژیکی با این آفت نیاز است.

وی اظهار کرد: آسیب این آفت از آتش سوزی جنگل ها بیشتر است که نیاز است سریعتر در این زمینه چاره اندیشی شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر جنگل های بلوط شهرستانهای باشت، کهگیلویه و بویراحمد با این مشکل مواجه اند.

حکمتیان اصل بیان کرد: سال گذشته 12 هزار هکتار مبارزه با آفت پروانه سفید برگ خوار انجام شد اما باید این مبارزه مستمر باشد تا موثر واقع شود.

نادر گرامی، فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست گفت:مسئله ای که این روزا که قلب ما را جریحه دار کرده است آفت پروانه برگ خوار بلوط است.

وی افزود: این آفت به جنگل های بلوط شهرستان باشت حمله کرده و به نظر می رسد که هر چه سریعتر باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 53هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت برگ خوار

بیش از 53هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت برگ خوار