مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 18:022022-04-17پزشكي

هشدار اورژانس آذربایجان شرقی نسبت به مصرف قارچ های طبیعی


تاکنون تعداد پنج نفر از مردم آذربایجان شرقی به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمی به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه کرده اند.

- تاکنون تعداد پنج نفر از مردم آذربایجان شرقی به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمی به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه کرده اند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به استفاده و مصرف قارچهای طبیعی خودرو هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ فرزاد رحمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش های اخیر در استان و رشد قارچ های سمی در دامن طبیعت، یادآور شد: در این شرایط، خانواده ها و والدین از کودکان خود باید مراقبت جدی نمایند تا از مصرف هرگونه قارچ خودرو در طبیعت، خودداری کنند.

وی به مهیا شدن شرایط رشد قارچ های خودرو در فصل بهار اشاره کرد و اظهار داشت: ابتدای هر سال با موجی از مسمومیت های اتفاقی ناشی از مصرف خوراکی قارچ های خودرو و سمی روبرو می شویم و تنها در سال 1396 بیش از یکهزار و 540 مورد مراجعه به بیمارستان در اثر مسمومیت با مصرف قارچ های سمی در کشور گزارش شده است.

رحمانی ادامه داد: طبق اسناد موجود، مصرف خوراکی قارچ های خودرو و سمی منجر به فوت، نارسایی کبد و بستری شدن بسیاری از هموطنان و به خصوص ساکنان و گردشگران در مناطق کوهستانی و مرتعی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار اورژانس آذربایجان شرقی نسبت به مصرف قارچ های طبیعی

هشدار اورژانس آذربایجان شرقی نسبت به مصرف قارچ های طبیعی