مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 13:572022-04-17حوادث

علت لرزش ها در روستای کلاته نقی بجنورد چه بود؟


نماینده اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق کشور علت وقوع لرزش در روستای کلاته نقی شهرستان بجنورد را تشریح کرد.

- حسنعلی حسین زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازاحساس لرزش در روستای کلاته نقی اظهار کرد: به دنبال این گزارش، کارشناسان سازمان زمین شناسی در منطقه حضور پیدا کردند و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی گفت: آنچه که در پیمایش و مشاهدات کارشناسان زمین شناسی مشخص شده، آن است که ساختار زمین شناسی بخش زیرین منطقه آهکی بوده که این ساختار در اثر نفوذ آب های سحطی، آب باران و آب اسیدی حل شده در نتیجه حفره هایی ایجاد شده است.

حسین زاده افزود: در این فضاهای خالی به مرور زمان یک سری از توده و یا تکه های آهکی آزاد می شوند و به پایین سقوط می کنند که همین امر سبب ایجاد تنش و یا زلزله های محلی شده است.

وی ادامه داد: البته یک مورد از این لرزش ها در روستای مهمان و قره باشلو که در مجاورت روستای کلاته نقی قرار دارند، احساس شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: داده های ماهواره ای در منطقه در حال بررسی و پردازش است که آیا فرونشست، رانش و یا شکافی صورت گرفته یا نه و اینکه اگر این اتفاق صورت گرفته تا چه میزانی است.

وی خاطرنشان کرد: البته با بررسی هایی که کارشناسان زمین شناسی در منطقه انجام داده اند با فرونشست، رانش و یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت لرزش ها در روستای کلاته نقی بجنورد چه بود؟

علت لرزش ها در روستای کلاته نقی بجنورد چه بود؟