مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-17سياسي

طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه بررسی می شود


مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه از برگزاری همایش گزارش طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی خبر داد.

- "طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه" بررسی می شود ایسنا/همدان مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه از برگزاری همایش "گزارش طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه" به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی خبر داد.

حسن سلطانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این همایش یک روزه ساعت 10 روز دوشنبه 29 فروردین ماه در محوطه تاریخی هگمتانه و با سخنرانی دکتر صاحب محمدیان منصور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه هگمتانه یک محوطه مهم در کشور است، مطرح کرد: هر اقدامی در چنین مجموعه ای باید با برنامه باشد و در این راستا نگهداری آثار تاریخی و نمایش آنها، مرمت و حفاظت اصولی مجموعه، اقدامات و الزامات حوزه گردشگری مانند معرفی آثار، غرفه های تخصصی و فضاهای یک محوطه تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد.

سلطانی این اقدامات را در راستای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: به همین دلیل تفاهم نامه ای با دانشگاه بوعلی سینا منعقد شد تا داشته های محوطه شناسایی و براساس آن، نیازهای محوطه در افق 25 ساله پیش بینی شود تا اعتبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه بررسی می شود

طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه بررسی می شود