مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-17فرهنگي

نبود مرکز جامع آموزش و موزه تخصصی مانعی برای توسعه پته دوزی در کرمان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در حال حاضر 20 هزار هنرمند در رشته پته دوزی در سطح این استان اشتغال دارند که نبود موزه تخصصی و مرکز جامع آموزش مانع از معرفی و توسعه این رشته هنری شده است.

- ایسنا/کرمان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در حال حاضر 20 هزار هنرمند در رشته پته دوزی در سطح این استان اشتغال دارند که نبود موزه تخصصی و مرکز جامع آموزش مانع از معرفی و توسعه این رشته هنری شده است.

کاظم حسین زاده در نشست هم اندیشی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان با هدف شناسایی چالش ها و مشکلات پیش روی رشته های پته دوزی و گلیم بافی اظهار کرد: هم اکنون رشته پته دوزی با 20 هزار صنعتگر و گلیم بافی با 10 هزار صنعتگر بیشترین تعداد هنرمندان شاغل را در بین رشته های هنری استان کرمان به خود اختصاص داده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: رشته های پته دوزی و گلیم بافی جزو رشته های اولویت دار این استان به شمار می روند که باید با همکاری مشترک بخش های دولتی و خصوصی به مشکلات پیش روی این رشته ها رسیدگی شود.

او بیان کرد: نبود موزه تخصصی پته، عدم وجود فضای متمرکز برای آموزش در رشته پته دوزی و گلیم بافی، کمبود امکانات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود مرکز جامع آموزش و موزه تخصصی مانعی برای توسعه پته دوزی در کرمان

نبود مرکز جامع آموزش و موزه تخصصی مانعی برای توسعه پته دوزی در کرمان