مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 11:172022-04-17اقتصادي

یک فرصت طلایی برای صنعت نفت ایران


اگر روسیه اروپا را تحریم کند و مسیر انرژی خود را ببندد به ضرر خودش هم خواهد شد، اما اگر این اتفاق هم نیفتد اروپا به دنبال جایگزین است که در این میان فرصت بزرگی برای ایران وجود دارد.

- یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: اگر روسیه اروپا را تحریم کند و مسیر انرژی خود را ببندد به ضرر خودش هم خواهد شد، اما اگر این اتفاق هم نیفتد اروپا به دنبال جایگزین است که در این میان فرصت بزرگی برای ایران وجود دارد.

مرتضی بهروزی فر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از روسیه انجام هیچ اقدامی بعید نیست، اگر این کشور احساس خطر کند احتمال دارد که مسیر انرژی خود به سمت اروپا را ببندد، اظهار کرد: در نظر داشته باشید که این اقدام هر چند اروپا را دچار مشکل اساسی می کند، اما قطعا یک خودکشی برای روسیه است.

وی با تاکید بر اینکه روسیه با این اقدام مسلما امکان پیدا کردن مشتری جایگزین برای نفت را در کوتاه مدت نخواهد داشت و با توجه به اینکه حدود چهار میلیون بشکه صادرات نفت و فراورده های نفتی روسیه به سمت اروپا است این موضوع می تواند آسیب بزرگی را بر این کشور وارد کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی چین نیز میزان مصرف خود را کاهش داده و اگر این وضعیت نیز ادامه داشته باشد عملا این بازار نیز برای روسیه محدود می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فرصت طلایی برای صنعت نفت ایران

یک فرصت طلایی برای صنعت نفت ایران