مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-17اقتصادي

معافیت های مالیاتی غیرهدفمند، پاشنه آشیل نظام مالیاتی است


رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه ساماندهی معافیت های مالیاتی از برنامه های تحولی این سازمان است، گفت: معافیت های مالیاتی گسترده و غیرهدفمند، - به نقل از سازمان مالیاتی، داود منظور در نخستین بازدید میدانی سال جدید در جمع مدیران، معاونان و روسای امور مالیاتی اداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ، تاکید کرد: ساماندهی معافیت های مالیاتی در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی، معافیت های گسترده و غیرضروری را از چالش های اساسی نظام مالیاتی برشمرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که معافیت های مالیاتی، ساماندهی و هدفمند شوند که در این صورت می توان انتظار داشت نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی نیز افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند.

منظور با بیان اینکه حجم گسترده معافیت های مالیاتی در کشور نیازمند بازنگری است، ادامه داد: لغو معافیت مالیاتی صادرات مواد خام و نیمه خام و همچنین حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد، از جمله مصادیق ساماندهی معافیت های مالیاتی است.

وی با اشاره به برخی تغییرات در سیاست های این سازمان و اعمال جهت گیری های جدید در نظام مالیاتی، ضمن اشاره به برنامه ریزی برای کمک به تسریع امور در فرآیندها تاکید کرد: امسال بخشودگی جرایم هدفمند خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت های مالیاتی غیرهدفمند، پاشنه آشیل نظام مالیاتی است

معافیت های مالیاتی غیرهدفمند، پاشنه آشیل نظام مالیاتی است