مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 10:472022-04-17سياسي

تأملی بر مبانی حقوق بشر در اندیشه امام حسن(ع)


عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به مبانی حقوق انسان بر انسان یا حقوق بشر امروزی در سیره امام حسن مجتبی(ع)، گفت: عدم بی تفاوتی به محرومان، - ایسنا/لرستان عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به مبانی حقوق انسان بر انسان یا حقوق بشر امروزی در سیره امام حسن مجتبی(ع)، گفت: عدم بی تفاوتی به محرومان، رعایت حق همسایه، صداقت، مذمت دروغ، صله رحم و تکریم میهمان از مبانی حقوق انسان بر انسان در سیره امام دوم شیعیان است.

حجت الاسلام حسین فلاحی اصل، در گفت وگو با ایسنا با تشریح حقوق انسان بر انسان در سیره امام حسن(ع)، اظهار کرد: انسان ها وظیفه اخلاقی و حقوقی به گردن همدیگر دارند که این حقوق در سیره کریم اهل بیت(ع) نمود عینی دارد و طوری بیان شده که حتی احساس بد به دیگران را نیز اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه مبانی حقوق انسان بر انسان در اندیشه و سیره امام حسن(ع) طوری بیان شده که در آن کرامت انسانی نیز حفظ شده است و از این رو بالاترین و استانداردترین نوع رعایت حقوق بشر است، گفت: عالی ترین نوع رعایت حقوق بشر و حقوق انسان بر انسان در سیره امام دوم شیعیان بیان شده است.

فلاحی اصل با بیان اینکه در تمام روابط اجتماعی حق انسان بر انسان این است که به هم دروغ نگویند، چراکه در بیاناتی از امام حسن(ع) آمده است که دروغ دنیا و آخرت انسان را خراب می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأملی بر مبانی حقوق بشر در اندیشه امام حسن(ع)

تأملی بر مبانی حقوق بشر در اندیشه امام حسن(ع)