مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 10:072022-04-17اقتصادي

افزایش قیمت برنج در بازار و قول وزارت جهاد برای کاهش قیمت ها تا یک هفته آینده


قیمت برنج در بازار از ابتدای سال جدید افزایش زیادی داشته و وزارت جهاد قول داده با اجرای طرح مبارزه با محتکران و گرانفروشان، قیمت را تا یک هفته آینده متعادل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت برنج پس از سال نو افزایش زیادی داشته و آنطور که فروشندگان می گویند، برنج ایرانی طارم از کیلویی 84 تا 100 هزار تومان به فروش می رود.

آنها می گویند قیمت از ابتدای سال تاکنون کیلویی 10 تا 15 هزار تومان رشد داشته است.

در این میان وزارت جهاد کشاورزی معتقد است عامل اصلی این گرانی ها محتکرانی هستند که برنج را در انبارهای خود ذخیره کرده اند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی می گوید: عده ای سودجو و محتکر برنج را در انبارهای خود ذخیره کرده اند تا در سال جدید پایه قیمت ها را افزایش دهند اما این قیمت ها غیرمنطقی است، زیرا این برنج ها از کشاورزان به قیمت ارزانتری خریداری شده است.

به گفته امراللهی برنج هایی که اکنون به قیمت سرسام آور در بازار به فروش می رود کیلویی 60 تا 65 هزار از کشاورزان خریداری شده اند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بررسی ها از شمال کشور هم نشان می دهد که قیمت ها در آنجا هم افزایش دارد و برنج ایرانی کیلویی 88 هزار تومان به فروش می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت برنج در بازار و قول وزارت جهاد برای کاهش قیمت ها تا یک هفته آینده

افزایش قیمت برنج در بازار و قول وزارت جهاد برای کاهش قیمت ها تا یک هفته آینده