مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 08:372022-04-17اقتصادي

شمشیر دو لبه سفرهای نوروزی/ چرخ اقتصاد چرخید اما مقاصد گردشگری آسیب دید


رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: نوروز امسال با سونامی گردشگری مواجه بودیم که علاوه بر تاثیر مثبت بر چرخه اقتصادی صنعت گردشگری، تاثیرات مخرب بر مقاصد گردشگری نیز داشت.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: نوروز امسال با سونامی گردشگری مواجه بودیم که علاوه بر تاثیر مثبت بر چرخه اقتصادی صنعت گردشگری، تاثیرات مخرب بر مقاصد گردشگری نیز داشت.

فرید جواهرزاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص سفرهای نوروزی اظهار کرد: پاندمی کرونا در 2 سال اخیر تاسیسات گردشگری جهان را تحت تاثیر قرار داده است که با توجه به پیش بینی های سازمان جهانی گردشگری، آرام گیری نسبی پاندمی و گسترش واکسیناسیون در کشور امیدوار بودیم با ازدیاد گردشگران نوروزی مواجه شویم.

وی اضافه کرد: اغلب مسئولان میراث فرهنگی نیز از عبارت سونامی برای نوروز امسال استفاده کردند؛ مراد از سونامی یک اتفاق غریب الوقوع و ناگهانی از جریان و ازدحام شدید گردشگر است که از مدت ها قبل فشار و حرکت گردشگران و زائران پیش بینی می شد.

رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران ادامه داد: با توجه به اینکه باید از فراز و فرودهای اقدامات سفرهای نوروزی گزارش تهیه می شد اما از چگونگی مصرف گردشگری شامل تعداد گردشگران به تفکیک سن، جنس، میزان اقامت، هزینه های مرتبط داده های دقیقی در دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمشیر دو لبه سفرهای نوروزی/ چرخ اقتصاد چرخید اما مقاصد گردشگری آسیب دید

شمشیر دو لبه سفرهای نوروزی/ چرخ اقتصاد چرخید اما مقاصد گردشگری آسیب دید