مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 07:072022-04-17سياسي

«پیراهن مراد و سحرخوانی»؛ سنت های فراموش شده ماه رمضان


رییس بنیاد ایران شناسی شعبه چهارمحال و بختیاری گفت: سحرخوانان در گذشته افراد خوش صدایی بودند که چراغ به دست، در زمان سحر در محلات با دعاخوانی و خواندن اشعاری در مدح اهل بیت(ع) فرا رسیدن سحرگاه را به مردم اعلام می کردند و برخی مواقع نیز درب خانه ها .

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس بنیاد ایران شناسی شعبه چهارمحال و بختیاری گفت: سحرخوانان در گذشته افراد خوش صدایی بودند که چراغ به دست، در زمان سحر در محلات با دعاخوانی و خواندن اشعاری در مدح اهل بیت(ع) فرا رسیدن سحرگاه را به مردم اعلام می کردند و برخی مواقع نیز درب خانه ها را می زدند تا از خواب ماندن افراد جلوگیری کنند.

عباس قنبری عدیوی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان با باورها، اعتقادات و اندیشه های فرهنگ عامه پیوند دارد، اظهار کرد: مردم از گذشته در نامگذاری فرزندان خود از برخی ماه های قمری از جمله رمضان استفاده می کردند چرا که این ماه ها در فعالیت های اجتماعی، اعتقادی و دینی عموم مردم از اهمیت بالایی برخوردار بودند و ماه مبارک رمضان همچون محرم الحرام از جمله ماه های قمری است که اهمیت زیادی برای مسلمانان دارد.

رییس بنیاد ایران شناسی شعبه چهارمحال و بختیاری و پژوهشگر فرهنگ عامه افزود: خانواده ها از زمان گذشته به این موضوع اعتقاد دارند که اگر کودکان خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پیراهن مراد و سحرخوانی»؛ سنت های فراموش شده ماه رمضان

«پیراهن مراد و سحرخوانی»؛ سنت های فراموش شده ماه رمضان