مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 06:472022-04-17سياسي

آمریکا با استفاده از عناصر تکفیری روی ناامن سازی منطقه کار می کند


سفیر اسبق ایران در افغانستان با بیان اینکه آمریکایی ها با استفاده از برخی عناصر مانند جریان تکفیری روی ناامن سازی منطقه کار می کنند، گفت: ما باید هوشیار باشیم و نوع مدیریت در صحنه تحولات منطقه و بحران را تغییر دهیم.

- ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در افغانستان در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی و شهادت دو تن از روحانیون، اظهار داشت: طی چهار دهه به طور مستمر میزبان صدها هزار افغانی بوده و هستیم و چنین وقایعی کاملا نادر بوده و اتفاقی به این شکل بی سابقه است.

وی افزود: این تغییر فاز به این دلیل هست که آمریکایی ها پروژه ای را تعریف کرده و دنبال می کنند که ارتباطی با مردم افغانستان هم ندارد ولی از این ظرفیت های افغانستان استفاده می کنند؛ همان طور که در صحنه افغانستان اکنون داعشی ها و تکفیری های حضور دارند که ارتباطی با مردم افغانستان ندارند و ریشه بسیاری از آنها اساساً افغانستانی نیست و برخی نیز اجیر شده اند.

ظهره وند با بیان اینکه امروز ملت ایران و افغانستان یک روح در دو جسم هستند و هر دو نیز از حضور آمریکایی ها و ناامن سازی منطقه آسیب دیده اند، تصریح کرد: همین امروز ویلیام برنز رییس CIA تلاش هایی را برای تغییر در ژئوپلیتیک منطقه دنبال می کند و حتی تحولات پاکستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا با استفاده از عناصر تکفیری روی ناامن سازی منطقه کار می کند

آمریکا با استفاده از عناصر تکفیری روی ناامن سازی منطقه کار می کند