مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 01:222022-04-16سياسي

چرا ایران توسعه نمی یابد؟!


در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر دنیا که سال گذشته از سوی مجله Plus one منتشر شد و مورد استقبال دانشگاه های داخل قرار گرفت، صدها ایرانی حضور داشتند که حتی یکی از آن ها در حوزه های انسانی و اجتماعی نبود.

- عصر ایران؛ دکتر سپهر قاضی نوری ( دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت) - آذر ماه 1398، طی مناظره ای در برنامه زاویه (شبکه 4)، با زبانی ساده توضیح دادم که اگر ما موشک خوب می سازیم ولی خودروی خوب نمی توانیم بسازیم، ناشی از ضعف ما در علوم انسانی است (کل آن برنامه را می توانید اینجا ببینید ).

تکه هایی از آن بحث، در شبکه های اجتماعی به طور گسترده ای انتشار یافت، تا جایی که بارها توسط مسئولان عالی کشور به نوعی به آن پاسخ داده شد.

تلاش پاسخ دهندگان این بود که به نحوی منکر ارتباط علوم انسانی با ضعف های صنعتی و اقتصادی کشور شوند و ادعای اینجانب را رد نمایند.

اکنون که سال جاری با تعبیر توسعه دانش نیان شناخته شده است، لازم دانستم یک بار دیگر، نقش محوری علوم انسانی را در توسعه و حتی توسعه دانش بنیان که به نظر امری فنی و مهندسی می رسد، یادآوری کنم: به عنوان یک مثال، پروژه بزرگراه تهران - شمال را در نظر بگیرید که قریب 30 سال است شروع شده و هنوز پیشرفت آن حتی به 50 درصد هم نرسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران توسعه نمی یابد؟!

چرا ایران توسعه نمی یابد؟!