مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 21:422022-04-16بين الملل

شدت گرفتن اعتراض ها به دولت مودی به دلیل بدرفتاری با مسلمانان


معترضان در شهر «دهلی نو» به دلیل بد رفتاری مقامات و نیروهای امنیتی با مسلمانان، شعارهایی را علیه دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند سر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، معترضان در شهر دهلی نو   پایتخت هند روز شنبه شعارهایی علیه دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند سر دادند و گفتند که مسلمانان تحت خشونت مقامات قرار گرفته اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز درگیری های یکشنبه اخیر در جریان یک مراسم مذهبی باعث شد تا پلیس مقررات منع آمد و شد و تجمع بیش از چهار نفر را در بخش هایی از سه ایالت که توسط حزب ملی گرای هندو مودی اداره می شود، ممنوع کند.

به گفته یک مقام پلیس که نخواست نامش فاش شود، مقامات محلی خانه ها و مغازه های مسلمان را در مرکز ایالت مادیا پرادش  تخریب کردند.

سیاستمداران حزب مخالف، حزب راستگرای بهاراتیا جاناتا به رهبری مودی را به دامن زدن به تنش میان اکثریت هندوها و مسلمانان در ایالت های تحت حاکمیت خود متهم کرده اند.

پلیس در پرجمعیت ترین ایالت اوتار پرادش هند روز جمعه 9 نفر از یک گروه تندروی هندو را که مظنون به آتش زدن خانه مرد مسلمانی بود، دستگیر کرد.

در تظاهرات روز شنبه که شمار زیادی از مردم در دهلی نو حضور داشتند، کاویتا کریشنان یک کنشگر اجتماعی، گفت که هند در حال تبدیل شدن از یک دموکراسی مبتنی بر قانون اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شدت گرفتن اعتراض ها به دولت مودی به دلیل بدرفتاری با مسلمانان

شدت گرفتن اعتراض ها به دولت مودی به دلیل بدرفتاری با مسلمانان