مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-16دانش

جایگاه محیط زیست در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی نشستی در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به موضوع بررسی جایگاه محیط زیست در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خلاصه نشست بحث و تبادل نظری رضا مکنون عضو اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به این شرح است: سال 1398 شمسی با سیل همراه شد و بیشتر افراد در رسانه ها دیده اند که کجا به علت دخالت در محیط زیست بوده و عدم توجه ما باعث شد که این خسارات ایجاد شود.

بنابراین درباره جایگاه محیط زیست تأکید می کنم، بعد هم الگوی توسعه روی این محیط زیست، آمایش سرزمین و سپس دو بعد منابع آب و انرژی که بسیار بحرانی است، باید بر این الگو بار شود و اگر ایران و محیط زیست آن نباشد، نمی دانیم الگو را کجا باید پیاده کنیم.

باید ایران باشد تا این الگو روی آن اجرا شود.

تعریفی که از محیط زیست داریم، همان اتمسفر و اقیانوس و کوه و جنگل و آب زیرزمینی و چشمه ها است، این مجموعه محیط زیستی است که از ابتدای خلقت این طور بوده و اگر بخواهیم ادامه پیدا کند، باید رفتار با محیط زیست را بشناسیم.

ما کشوری هستیم که سرچشمه آب هایمان بیرون از سرزمین ایران است؛ یعنی از مدیترانه می آید و تندبادی که تعریف می کنند یا رودخانه فضایی که می گویند از شمال غرب کشور وارد ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه محیط زیست در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

جایگاه محیط زیست در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت