مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 11:522022-04-16سياسي

بررسی پروژه شهید انصاری و تأثیر آن بر بافت تاریخی قزوین


عملیات عمرانی پروژه انصاری شرقی قزوین در سال 1397 با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی متوقف شد چراکه اجرای این پروژه منجر به از بین رفتن بخشی از بافت تاریخی قزوین در محله بلاغی می شد، - اگر بنا به شنیده ها اجرای پروژه انصاری شرقی از سر گرفته شود، بخش مهمی از بافت تاریخی قزوین نابود خواهد شد.

میزگرد ایسنا در خصوص بررسی تأثیر پروژه شهید انصاری بر بافت تاریخی محله بلاغی قزوین، با حضور محمود داوران، فعال میراث فرهنگی و دارای دکترای برنامه ریزی شهری و سمیه مراقی دبیر انجمن دوستداران یادمان های ماندگار در قزوین برگزار شد.

در ابتدای محمود داوران بیان کرد: اغلب مشکلاتی که در طراحی و برنامه ریزی شهری با آن روبه رو هستیم 2 ریشه اساسی دارند، یکی از این ریشه ها افزایش جمعیت و ریشه دیگر عدم توانایی طرح های اجرا شده در پاسخگویی به شهرنشینی شتابان است.

وی با اشاره به شهرنشینی شتابان، افزود: طی سال های 1335 تا 1395 شهرنشینی در کشور از 31 درصد به 74 درصد رسیده است، بر اساس آمار سال 1390 یک سوم جمعیت کشور در کلان شهرها اسکان دارند و 30 درصد مساحت شهرهای ما با جمعیتی حدود 20 میلیون نفر نیز در شرایط نامطلوب و نابسامان زندگی می کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در استان قزوین به ویژه شهر قزوین جمعیت از 66 هزار و 420 نفر در سال 1335 به 424 هزار و 695 نفر در سال 1400


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی پروژه شهید انصاری و تأثیر آن بر بافت تاریخی قزوین

بررسی پروژه شهید انصاری و تأثیر آن بر بافت تاریخی قزوین