مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 11:422022-04-16اقتصادي

جاده ها خلوت شد


سفرهای جاده ای مردم در هفته گذشته کاهش قابل توجهی نسبت به ایام نوروز و نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تردد بین استانی انواع وسایل نقلیه و سفرهای جاده ای مردم از 19 تا 25 فروردین ماه به طور متوسط روزانه یک میلیون و 434 هزار و 773 وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که در قیاس با هفته قبل از آن (یعنی 12 تا 18 فرودین ماه) کاهش 22 درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش را تجربه کرد.

البته همین اعداد و ارقام برای وسایل نقلیه سبک یعنی همان خودروهای شخصی مردم افت بیشتری را نشان می دهد چرا که تردد خودروهای سبک در هفته گذشته 30 درصد نسبت به هفته قبل از این بررسی و 36 درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

همچنین بر اساس اطلاعات دریافت شده از دوربین های پلاک خوان در محورهای مواصلاتی کشور شش میلیون و 711 هزار پلاک خودرو در جاده های برون شهری مشاهده شده که که نسبت به هفته های پایانی سال گذشته و هفته های ابتدایی امسال کاهش قابل توجهی را نشان می دهد.

در این میان بیشترین مبدأ پلاک های رویت شده در محورهای مواصلاتی مربوط به تهران و البرز با حدود 25 درصد و پس از آن ها به استان های فارس، مازندران و خراسان رضوی اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده ها خلوت شد

جاده ها خلوت شد