مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 10:072022-04-16بين الملل

بازگشت فضانوردان چینی پس از 6 ماه به زمین


13 چین پس از شش ماه اقامت در فضا با موفقیت بر روی زمین فرود آمدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، یک فضاپیمای شنژو حامل سه فضانورد چینی روز جمعه(15 آوریل) درست قبل از ساعت 10 شب به وقت منطقه زمانی شرقی(06:30 صبح به وقت تهران) با موفقیت در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین فرود آمدند.

فضانوردان این ماموریت حدود 9 ساعت پس از خروج از ماژول اصلی تیانه ایستگاه فضایی جدید این کشور به نام تیانگونگ با موفقیت روی زمین فرود آمدند.

فضانوردان چینی پس از شش ماه اقامت در فضا و انجام طیف وسیعی از عملیات با موفقیت به زمین بازگشتند و اکنون رکورددار اقامت در تیانگونگ هستند.

پیشتر رکورد اقامت طولانی در ایستگاه فضایی چین در دست فضانوردان ماموریت شنژو-12 بود که سال گذشته میلادی سه فضانورد آن به مدت 92 روز در انجا اقامت داشتند.

تاکنون در مجموع شش فضانورد طی ماموریت شنژو-12 و سه فضانورد طی ماموریت شنژو-13 به ایستگاه فضایی تیانگونگ رفته اند که فضانوردان ماموریت شنژو-13 نیز اخیرا پس از شش ماه حضور در فضا به زمین بازگشتند.

سه فضانورد به نام های نی هایشنگ(Nie Haisheng)، لیو بومینگ(Liu Boming) و تانگ هونگبو(Tang Hongbo) فضانوردان ماموریت شنژو-12 بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت فضانوردان چینی پس از 6 ماه به زمین

بازگشت فضانوردان چینی پس از 6 ماه به زمین