مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 09:522022-04-16اقتصادي

چرا خودرو تا 40 میلیون تومان گران شد؟


طی روز های گذشته قیمت برخی خودرو های داخلی تا 40 میلیون تومان افزایش یافته است که با اظهارات مقامات دولت و خودروسازی مبنی بر افزایش عرضه خودرو به بازار همخوانی ندارد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، این روز ها در بازار کالا ها و خدمات، کالایی که بیش از همه در کانون توجهات است و قیمت آن روزانه نوسان می کند، خودرو است، به گونه ای که قیمت انواع خودرو طی روز های گذشته بین 10 تا 40 میلیون تومان افزایش یافته است.

البته طی چند سال اخیر قیمت خودرو به طور مداوم افزایش یافته و این رشد قیمت هرگز متوقف نشده است.

هر بار هم مدیران دولت و شرکت های خودروساز صحبت های تکراری در مدیریت قیمت ها مطرح کرده اند، اما در عمل خبری از ساماندهی اوضاع قیمت در بازار و کارخانه نبوده است.

فعالان بازار خودرو نظرات مختلفی درباره دلایل افزایش قیمت خودرو طی روز های اخیر مطرح کرده اند، اما اکثریت عامل اصلی گرانی اخیر خودرو را کمبود تولید عنوان می کنند.

این مساله را منوچهر منطقی معاون وزیر صمت نیز تأیید کرده و دلیل افزایش قیمت خودرو را ناکافی بودن میزان تولید خودرو های داخلی عنوان کرده است.

به اعتقاد منوچهر منطقی معاون صنایع حمل ونقل وزارت صمت، وقتی در برابر تقاضا، عرضه کم است، به طور طبیعی قیمت بالا می رود و قیمت عرضه کارخانه با بازار، فاصله معناداری پیدا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا خودرو تا 40 میلیون تومان گران شد؟

چرا خودرو تا 40 میلیون تومان گران شد؟