مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 09:472022-04-16فرهنگي

ضرورت بازنگری در تاریخ و احیای معماری سنتی بندرعباس


ما مردم بندرعباس باید با نگاه به گذشته خود و اقتباس از ساختارهای آن، تلاش کنیم در طراحی و معماری شهری و ساختمان ها و المان های شهر، - ایسنا/هرمزگان یک نویسنده استاد تاریخ گفت: ما مردم بندرعباس باید با نگاه به گذشته خود و اقتباس از ساختارهای آن، تلاش کنیم در طراحی و معماری شهری و ساختمان ها و المان های شهر، معماری سنتی و فرهنگ و گذشته مان را بکار بریم.

نشست تاریخ به روایت تصویر از سلسله نشست های 400 سالگی بندرعباس با سخنرانی استاد احمد بازماندگان خمیری و با حضور علاقه مندان در سالن اداره کل تأمین اجتماعی بندرعباس برگزار شد.

احمد بازماندگان خمیری در این نشست، اشاره ای به روند شکل گیری بندرعباس داشت و اظهار کرد: قبل از شکل گیری بندرعباس، از روستاهای پراکنده ای همچون نخل ناخدا، سورو، ایسین، نایبند نام برده می شود که وظیفه باراندازی را بر عهده داشتند.

وی، سیر تاریخی جزیره هرمز را به همراه ارائه نقاشی ها و تصاویر به جای مانده تشریح و به توصیف شرایط اجتماعی و موقعیت سیاسی آن پرداخت و در ادامه از اهمیت و جایگاه مهم این جزیره در طول تاریخ و نقش آن در ساخت و شکل گیری بندرعباس سخن گفت.

وی ادامه داد: پرتغالی ها برای حفاظت از کشتی های خود قلعه گمبرون را بنا کردند، که با تصرف آن در دوره صفویه قلعه جدیدی به نام قلعه مبارکه عباسیه بنا شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازنگری در تاریخ و احیای معماری سنتی بندرعباس

ضرورت بازنگری در تاریخ و احیای معماری سنتی بندرعباس