مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 08:322022-04-16اجتماعي

تلف شدن گونه کمیاب ماهی استخوانی در دریای خزر/ قصور از کجا بود؟!


  نصیری می گوید که بالاخره با رایزنی های کارشناسان شیلات برای حفظ این گونه موردحمایت به این نتیجه رسیدیم تا ماهی را موقتاً در مرکز شهید بهشتی که منابع آب مناسب تری برای نگهداری این گونه دارد منتقل کنیم تا زمانی که امکان پذیرش ماهی در مرکز شهید باهنر کلاردشت مازندران فراهم شود.

طبق گفته های سرپرست اداره کل شیلات گیلان ازآنجایی که ماهیان در زمان مهاجرت تغذیه خوبی ندارند و ضعف بدنی دارند و این ماهی هم در تور مانده بود و دمای آب نیز به دلیل گرمای هوا مناسب نبود به شدت ضعیف شد و با اینکه در حوضچه شرایط احیاء آن فراهم شد، ولی در زمان بارگیری برای انتقال به مرکز شهید بهشتی تلف شد.

ورود محیط زیست به پرونده ماهی نادر تلف شده پس ازاین اتفاق اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان نیز به ماجرا ورود کرده و خواستار بررسی بیشتر دلایل تلف شدن این ماهی ارزشمند و کمیاب شدند.

رضا زمانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این مطلب می گوید که یک قطعه ماهی آزاد از گونه های حمایت شده و در فهرست در معرض انقراض به صورت اتفاقی در تور صیادان پره در منطقه بندر کیاشهر گرفتار شد که پس از اطلاع رسانی و حضور مأمورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق کیاشهر، این ماهی که وزنش به بیش از 6 کیلو می رسید زنده تحویل مرکز مولد گیری و تکثیر و پرورش آبزیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن گونه کمیاب ماهی استخوانی در دریای خزر/ قصور از کجا بود؟!

تلف شدن گونه کمیاب ماهی استخوانی در دریای خزر/ قصور از کجا بود؟!