مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 08:272022-04-16اقتصادي

چرای دام در مراتع اسدآباد 3 برابر ظرفیت است


مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری اسدآباد گفت: تعلیف و چرای دام توسط عشایر در اسدآباد سالیانه سه برابر ظرفیت مراتع این شهرستان بوده و مراتع موجود پاسخگوی این میزان دام مازاد نیست.

- بهزاد شاهمرادی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیش از این تعداد دام مازاد بر ظرفیت نیز علاوه بر مراتع در اراضی زراعی،اجاره ای .

شهرستان گردانده می شود، اظهار کرد: هر ساله خانواده های عشایر سه برابر مجوزهای صادره دام وارد مراتع شهرستان می کنند این درحالیست که بر اساس مجوزهای صادره تنها 59 خانوار عشایر می توانند به همراه سه هزار رأس دام به مراتع شهرستان کوچ کرده و وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه ورود دام مازاد عشایر به مراتع شهرستان علاوه بر محدودیت رویش و اکولوژیکی، باعث تخریب مراتع عرصه های منابع طبیعی و در نهایت فرسایش خاک می شود،افزود: هر ساله عشایر از 15 اردیبهشت ماه طبق تقویم سالیانه کوچ که در پروانه چرای عشایر نوشته شده است باید به مراتع ییلاقی ورود پیدا کنند که در همین رابطه اکیپ های کنترل زودهنگام عشایر منابع طبیعی شهرستان در دو گلوگاه پل شکسته روستای عزیز آباد و ملاولی چهاردولی مستقر شده اند.

وی از وجود چهار سامانه عشایری در شهرستان اسدآباد خبر داد و تصریح کرد: از 15 اردیبهشت ماه هر سال عشایر این منطقه درچهار سامانه شیلاندر، حسین آباد خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرای دام در مراتع اسدآباد 3 برابر ظرفیت است

چرای دام در مراتع اسدآباد 3 برابر ظرفیت است