مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 07:172022-04-16فرهنگي

در زمینه طرح های عملیاتی برای «هنر انقلاب» موفق نبوده ایم


یکی از هنرمندان برگزیده هشتمین هفته هنرانقلاب اسلامی در بخش شعر و موسیقی معتقد است آنچه «هنر انقلاب» را از دیگر مراتب هنر متمایز می کند، ارج نهادن به هنر و هنرمند است.

- ، قاسم صرافان شاعر و ترانه سرا هنرمند برگزیده هشتمین هفته هنر انقلاب حوزه هنری در بخش موسیقی معتقد است آنچه که می تواند هنر انقلاب را از سایر مراتب هنر متمایز کند، این است که ما باید در آن، بیش از سایر فرهنگ ها و کشورها، برای هنر و هنرمند ارج قائل باشیم.

این شاعر و ترانه سرا که به دلیل سرایش تعداد قابل توجهی از سرودها و ترانه های انقلابی به عنوان چهره هنر انقلاب سال 1400 در حوزه موسیقی مورد قدردانی قرار گرفت، در پاسخ به این سوال که آیا توانسته ایم به مکتب یا جریانی در هنر انقلاب دست یابیم، بیان کرد: در حوزه هنر نیز مثل برخی دیگر از حوزه ها شاید موفق نشدیم به طور کامل به این هدف دست یابیم.

تلاش هایی به صورت موردی در این مسیر انجام شده که قابل تقدیر است.

اما همچنان تا نقطه آرمانی فاصله داریم؛ یعنی رسیدن به هنری که بتواند مفاهیم انقلابی را به شیوه ای اثرگذار به طیف های مختلف جامعه منتقل کند.

نظریه ها و تعاریف هنر، از منظر بزرگانی همچون شهید سید مرتضی آوینی، به فضای آکادمیک و دانشگاهی دست کم تا جایی که من مطلع هستم، راه نیافته اند بنابراین نتوانسته اند به عنوان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در زمینه طرح های عملیاتی برای «هنر انقلاب» موفق نبوده ایم

در زمینه طرح های عملیاتی برای «هنر انقلاب» موفق نبوده ایم