مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 13:022022-04-15اقتصادي

نقش بی بدیل دام ها در حفظ و احیای مراتع آمریکا


کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا با بهره گیری از دام ها به سمت توسعه و احیای مراتع خودمی روند؛ این در حالی است که سیاست خروج دام از مرتع در ایران دائما توسط مسئولین پمپاژ می شود.

- ، آنطور که وزارت کشاورزی آمریکا عنوان کرده است دام بخش جدایی ناپذیر از مراتع این کشور بوده و هرگونه جداسازی دام از مرتع بدون داشتن یک برنامه علمی و دقیق می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.

از طرف دیگر تأمین علوفه، حفظ آب و خاک، تولید گیاهان دارویی، پایدار شدن زیست بوم، تنظیم چرخه آب، ممانعت از فرسایش، کاهش آلودگی، اکوتوریسم، تأمین پروتیین جامعه بشری، و ده ها کارکرد دیگر را این مراتع برعهده دارند.

تأمین غذای دام ها و نیز وابستگی شدید اقتصاد دامداران و عشایر با مرتع موضوعی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و هرچه در این خصوص اطلاع رسانی گردد باز هم کم است.

نقش دام در تولید کود و فواید کود دامی ریخته شده بر روی مراتع و بهبود کیفیت خاک مراتع مورد بررسی قرار گیرد.

مدیریت مراتع و چراگاهها از اهمیت وافری در مدیریت بخش کشاورزی برخوردار است، در این امر و کود مایع دام های علفخوار موجود در مراتع و علفزارها نشأت می گیرد.

این کود در دل خاک های مراتع و چراگاه دارای پوشش گیاهی ضعیف رفته و آنها را در مقابل رواناب ها و سیلابها شکننده مقاوم می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بی بدیل دام ها در حفظ و احیای مراتع آمریکا

نقش بی بدیل دام ها در حفظ و احیای مراتع آمریکا