مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 22:072022-04-14اقتصادي

ضرورت برخورداری جنوب استان اردبیل از آب قزل اوزن


مدیر کل آب و منطقه ای استان اردبیل گفت: برخورداری و احقاق حقابه از رودخانه قزل اوزن در جنوب استان در اولویت اول برای مردم شهرستان های خلخال و کوثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری امروز در نشست با فرماندار خلخال در خصوص مشکلات آب منطقه ای در شهرستان خلخال و تعیین حقابه ها و مشکلات کم آبی در شهرستان خلخال و کوثر اظهار کرد: برخورداری از آب موجود در رودخانه قزل اوزن و سرچشمه آن در اولویت اول برای مردم شهرستان های خلخال و کوثر است.

وی افزود: بعد از تامین نیاز آب شرب، کشاورزی و صنعت این 2 شهرستان برای مابقی آب تصمیم گیری می شود.

مدیر کل آب و منطقه ای استان اردبیل بیان کرد: کم آبی اصلی ترین مطالبه مردم شهرستان خلخال است و بعد از ساخت و آبگیری سدهای بفراجرد، نیاخرم، هشجین، مزرعه و مجره کل آب جمع شده پشت این سدها کمتر 15 میلیون متر مکعب خواهد بود و این در حالی است که شهرستان خلخال با 450 میلیون متر مکعب تولید آب، یکی از مهم ترین سرچشمه های این رودخانه بزرگ است.

نیمی از راه های روستایی شهرستان خلخال همچنان خاکی است سیدجواد یحیی زاده، فرماندار خلخال نیز در این جلسه تعیین تکلیف سریع حقابه شهرستان خلخال، تکمیل آبرسانی شهر خلخال، تامین آب شرب روستاهای بخش خورش رستم و مرکزی از مجتمع های آبی را خواستار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت برخورداری جنوب استان اردبیل از آب قزل اوزن

ضرورت برخورداری جنوب استان اردبیل از آب قزل اوزن